📝 HVAD HEDDER DU, OG HVAD ARBEJDER DU MED HOS ARVID NORDQUIST?
- Mit navn er Rebecca, og jeg arbejder som Nordisk Produktchef inden for Non Food. I vores del af Arvid Nordquists portefølje har vi produkter til husholdning, rengøring og hygiejne. Jeg arbejder med mærkerne Duck, Glade, Raid, Autan og Mr. Muscle, som ejes af vores amerikanske forretningspartner SC Johnson. Min rolle indebærer, at jeg arbejder med sortiment og markedsføring i Sverige og samarbejder med vores lokale produktchefer i Norge, Danmark og Finland.
📝 HVILKE EGENSKABER ER GODE AT HAVE I DIT YRKE?
- Viden om økonomi og markedsføring, selvfølgelig. Som egenskab vil jeg sige, at man skal være nysgerrig for at lære om produkter og kategorier. Derudover skal man være socialt orienteret, da man konstant er i dialog med forskellige afdelinger internt og mange eksterne partnere. Da jeg arbejder med globale mærker, skal jeg også have forståelse for forskellige kulturer, både personligt og professionelt.
📝 HVAD BRÆNDER DU EKSTRA MEGET FOR I DIN ROLLE?
- At se produkter, materialer og koncepter, som jeg arbejder med, dukke op i hverdagen uden for kontoret! Da produkterne sælges i dagligvarehandlen og lignende kanaler, bliver arbejdet meget konkret – jeg står jo også som forbruger foran butikshylderne og skal vælge produkter. Mere specifikt omkring arbejdsopgaver, så synes jeg, at GAP-analyser er interessante, samt at arbejde strategisk for at skabe vækst og en mere lønsom forretning. Derudover er der hele spørgsmålet om tilpasning, at hjælpe internationale mærker med at tilpasse markedsføring og salg til vores nordiske markeder. Det kan være en udfordring, men jeg elsker den udfordring!
📝 HVAD ER DET BEDSTE VED AT ARBEJDE SOM NORDISK PRODUKTCHEF HOS ARVID NORDQUIST?
- Jeg har arbejdet hos Arvid Nordquist i 10 år, med forskellige mærker og kategorier. Her arbejder man tæt sammen med de forskellige funktioner i huset. Selvom vi er vokset meget, siden jeg startede, er den tætte kontakt stadig til stede. Tæt samarbejde giver en bedre forståelse for andre afdelinger som økonomi, logistik, salg osv. Alle skal spille sammen for at forretningen skal fungere. Jeg synes, at familievirksomheden Arvid Nordquist har en kultur, der passer mig godt, og husets erfaring og viden giver støtte til min rolle, hvor alt bevæger sig hurtigt, og man ofte skal træffe hurtige beslutninger. Og igen, jeg elsker at arbejde internationalt og lære forretningskulturer og mennesker fra forskellige lande at kende.