ARN1694-yrkesroll-Mikael-bild.jpg

📝 Hvad hedder du, og hvad arbejder du med hos Arvid Nordquist?

- Jeg hedder Mikael Öfverstedt og er Key Account Manager for grossister og travel retail-kunder inden for forretningsområdet Out Of Home. Vores kunder betjener slutbrugere inden for hotel, restaurant og café samt fly-, tog- og rederibranchen. Mit job er at optimere salget af vores produktportefølje i disse kanaler samt skabe bæredygtige forretninger, som gavner både os og vores kunder.

📝 Hvilke egenskaber er gode at have i dit erhverv?

- Som nævnt tidligere er bæredygtige forretninger vigtige, og det kræver gode forretningsrelationer. Relationsopbygning er en af de absolut vigtigste opgaver og indebærer god dialog, gode aftaler og evnen til at se både udefra-ind og indefra-ud. Man skal kunne forstå hele kæden, hvor vores produkter indgår, så forretningen føles godt hele vejen frem til slutbrugeren – og det kræver, at man i min rolle er oprigtigt interesseret i kunden. Forretningsforståelse og en tørst efter viden om produktporteføljen er vigtige elementer, som også skal nævnes!

📝 Hvad brænder du særligt meget for i din rolle?

- Att få lönsamma affärer på plats och få dem att hålla över tid. Det är mitt övergripande mål med allt jag gör. Sen finns det olika delar av arbetsvardagen som är extra kul, exempelvis att skapa kundanpassade paketeringar av våra produkter, att effektivisera varu-transaktionsflödet och inte minst själva relationsbyggandet. Om kunderna mår bra så ökar möjligheterna att vi mår bra, men det gäller att sätta rätt KPI’er i arbetet så att relationen lutar sig mot långsiktighet, lönsamhet och kvalité.

📝 Hvad er det bedste ved at arbejde som KAM hos netop Arvid Nordquist?

- Der er flere ting! En af dem er, at produktporteføljen er så alsidig, der er en kompleksitet i kategorierne, som er en dejlig udfordring. Vi sælger produkter inden for fire områder: Kaffe & Te, Vin & Øl, Fødevarer samt Non Food (husholdningsprodukter som vaskemidler, rengøring og lignende). Inden for disse områder har vi omkring 140 mærker og langt over 1300 produkter, så der er altid noget nyt at lære og tilbyde kunderne. Lige så vigtigt er selve virksomhedskulturen, arbejdsmiljøet og erfaringen, der findes inden for Arvid Nordquists vægge. Hvis man brænder for handel, kan man næppe finde et bedre sted end en virksomhed, der har udspring i en købmandsbutik fra 1884 og har drevet handel siden da. Det er motiverende at arbejde i et miljø med så meget tradition, erfaring og professionalisme. Som prikken over i'et får jeg selvfølgelig også lov til at drikke Sveriges bedste og mest bæredygtige kaffe hver dag, direkte fra vores eget risteri!